| by Stiri Tehnologie | No comments

„Halo” de la Paramount Plus, un atac ultraviolent asupra simturilor

Ai putea argumenta ca Halo, noul serial de pe Paramount Plus bazat pe popularul joc video, soseste cu 15 ani prea tarziu. In ciuda faptului ca a aparut in urma lui Halo Infinite, probabil cel mai bun joc video Halo din peste un deceniu, pachetul cultural al francizei a scazut din 2007, din momentul in care a fost lansat Halo 3 si o generație de jucatori stateau blocati in fata consolelor lor. pentru a „Termina lupta”. De atunci, am terminat de mult acea lupta, cel putin cei care au prins vremurile in care acest joc era unul dintre cele mai populare din intreaga lume. Chiar inainte sa prinda Counter Strike la public in felul in care a prins. Am mai terminat cateva lupte in anii următori. De fapt, cei mai multi dintre noi, chiar si cei mai inraiti fani ai seriei Halo, sunt putin peste terminarea luptei. Jocul initial Halo, lansat în 2001, a fost o poveste vaga, de dupa 11 septembrie, a soldatilor eroici UNSC care se lupta impotriva unei rase extraterestre hiperreligioase (citiți: musulmane), cunoscuta sub numele de Covenant. 

Chiar si cei care nu au jucat niciodata jocul vor putea recunoaste faptul ca „Halo” a fost ceva unic in industria gamingului, o arma enorma, straveche, concepută pentru a face ca toate fiintele sa dispara… la figurat, desigur. Jocul a avut o poveste destul de simpla, bine executata, cu clasicul concept de „bine versus rau”, conceput pentru a-i atrage pe jucatori in mod eficient de partea buna: lovirea grenadelor si tragerea cu armele intr-un atac nesfarsit impotriva unei specii extraterestre a carei intentie era sa te ucida pe tine si pe intreaga rasa umana. Sunt jocurile cu astfel de concepte simple care au inregistrat cel mai mare succes. 

In 2022, in urma adaptarii mai multor astfel de concepte in seriale TV, a unei pandemii si a unei societati cu mult mai putin increzatoare in autoritate, acea poveste nu trece exact de vibe check. In special de jingoism si rasism spatial, inca aflat intr-o faza softcore. Din acest motiv, serialul Halo, cu Pablo Schreiber in rolul lui Master Chief si cu Natascha McElhone in rolul creatorului sau, Dr. Catherine Elizabeth Halsey, se abate cu intelepciune de la jocurile video într-o serie de moduri inteligente. In serialul respectiv, soldatii lui Halo sunt departe de a fi baietii buni. In schimb, fac parte dintr-o armată fascista hotarata sa suprime coloniile umane din afara lumii (sunt curios in ce masura este o ironie la adresa Americii hotarata sa atace lumea musulmana pentru a le cara resursele de petrol la ei acasa). Master Chief este mingea lor de distrugere: un one-man army, capabil sa ucida extraterestrii si semenii lor fara mila, la ordinul superiorilor sai.

Dar, dupa ce atinge un artefact extraterestru care deblocheaza amintiri suprimate pentru o perioada mai lunga de timp in urma antrenamentului sau, Master Chief incepe sa-si descopere treptat umanitatea — opunandu-se nu doar cu extraterestrilor Covenant, ci si armatei care l-a folosit impotriva acestora. 

In ciuda scenelor putin grabite si a dialogurilor expozitive, Halo este o fictiune stiințifico-fantastica cat se poate de interesanta, care imprumuta o multime de elemente de la multe alte seriale de succes in industrie. Grupurile sale rebele din afara lumii seamana cu „Belters” din The Expanse, in timp ce miezul sau emotional central, relatia in plina dezvoltare dintre Master Chief si Kwan Ha — singura supravietuitoare uman din batalia de inceput a serialului — imprumuta elemente de la The Mandalorian, serialul Disney realizat ca adaptare live action a seriei Star Wars.

Leave a Reply