| by Stiri Tehnologie | No comments

Cum sa iti ajustezi rutina de dimineata?

Fiecare dintre noi are rutina lui de dimineata, doar ca unele persoane si-au facut o rutina pe care si-ar dori sa o schimbe, pentru ca pierd prea mult timp si intarzie la locul de munca, dar nu pot. In randurile de mai jos vom prezenta cateva sfaturi prin care poti sa iti schimbi sau sa iti imbunatatesti rutina de dimineata. 

Unele persoane se trezesc mai devreme decat ar trebui ca sa isi faca exercitiile de dimineata, sa mearga la sala si abia apoi se pregatesc pentru a pleca la munca. Jeff Sanders, isi sfatuieste angajatii ca de dimineata fiecare dintre ei sa isi planifice in scris ceea ce vor face in ziua respectiva si recomanda sa isi inceapa dimineata cu un lucru care ii determina sa fie mai productivi, pentru unii primul lucru care ii determina sa fie productivi este cafeaua. Unul sau doua obiective prinipale intr-o zi sunt suficiente pentru a nu ne incarca. 

Datele despre ritmul circadian spune sa unii oameni trebuie sa isi aloce mai mult timp dupa ce s-au trezit pentru a atinge o valoare normala mentala, spune Christopher Barnes. Este important ca de dimineata sa nu incepi cu cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci in acea zi. Cary Cooper spune ca mai intai trebuie sa iti planifici care sunt cele mai importante lucruri de facut si sa le faci in ordinea importantei lor si poate dura chiar si doua zile. 

De dimineata abordeaza e-mail-urile care sunt urgente si importante si care nu mai pot sa astepte. Daca vei realiza cea mai urgenta treaba te vei simti mai realizat si vei lasa treaba mai putin urgenta pentru mai tarziu, pentru cursul zilei de exemplu. Dupa aceea profita de acuitatea mentala si programeaza-ti sarcina cea mai importanta. Cal Newport spune ca trebuie sa te concentrezi pe indeplinerea sarcinilor calitative decat cantitative. Daca poti indeplini o ora de munca profunda cand ai energia mentala maxima vei observa ca vei fi mai productiv. Asta inseamna ca trebuie sa nu fi distras cu o notificare, asa ca este indicat sa iti pui telefonul deoparte. Si daca o ora de concentrare maxima e prea mult, mai intai contreaza-te 30 de minute, ia o pauza de 5 minute, dupa care mai profiti de concentrarea maxima timp de 30 de minute. Psihologul Nick Wignall recomanda sa te gandesti cu o zi inainte la ce vei lucra in perioada aceea de concentrare maxima. O alta metoda este sa incerci sa lucrezi neintrerupt 80 sau 50 de minute, dupa care sa iei o pauza de 10 minute. 

Prin urmare, rutina de dimineata, in functie de persoana, trebuie sa inceapa fie cu cel mai important lucru pentru tine ca sa te simti realizat, fie cu lucrul care iti place cel mai mult si care te determina sa fii productiv.

Leave a Reply